Alene på pisterne og høj fart

I dag var sidste dag på ski i denne omgang. Vi pakkede vores ting i går aftes. Vi spiste vores sidste morgenmad på hotellet. Vores bagage blev opbevaret i hotellets billardrum. Hotelmanden kørte os til liften og vi havde vores sko med, som vi afleverede hos Fosco sport, hvor vi havde lejet ski og støvler, så vi kunne tage dem på, når vi skulle aflevere udstyret igen.

God sne i Alta Badia og Arabba

Vi brugte hele dagen i Alta Badia og Arabba skiområderne, hvor vi havde fundet nogle superfede pister. I går var sneen rigtig langsom og vi kunne slet ikke få fart på, men i dag var sneen helt suveræn og vi kunne virkelig få fart på. Mathilde havde ikke sin telefon med i dag og målte derfor ikke sin hastighed, men hun kørte ligeså hurtigt som mig og jeg slog min egen rekord, da jeg kom op på 76,8 km i timen og var flere gange over 70 km/t.

Lørdag = skiftedag

Noget andet, der var rigtig godt i dag var, at vi de første mange timer (indtil frokost) havde pisterne stort set for os selv. Sådan er det hver lørdag, da det er skiftedag og der er mange, der kører tidligt hjem og de nye skal lige komme frem og have ski og op på pisterne.

Vi holdt en eftermiddagspause omkring kl. 14, hvor vi drak varm cacao i liggestole og nød den smukke udsigt.

Cacao
Varm cacao med god udsigt

Vi kørte over Arabba hjem og vi blev lidt presset på tiden, da vi skulle med bussen til DK kl. 18 og inden da skulle vi nå at spise aftensmad, aflevere skiudstyr, handle og i bad. Vi spiste tidlig aftensmad på toppen af Belvedere på Rifugio Belvedere di Canazei og tog den sidste tur ned af pisten til Pecolliften for i år. Det tog ikke lang tid at aflevere skiudstyret hos de flinke mennesker hos Fosco sport. Derefter gik turen til hotellet og vi fik handlet lidt til busturen på vejen dertil. Så var det tid til et hurtigt bad og så hen til bussen.

Solnedgang
Solnedgang over bjergene, mens vi venter på bussen

Nu sidder vi i bussen og skriver dette indlæg, mens vi drønner gennem Østrig. Vi har lige set filmen The Doors og nu glæder jeg mig bare til, at vi er hjemme.

Dagens fakta

Vi endte med at have kørt 58,9 km på ski og 42,5 km i lifter. Vores højeste hastighed i dag blev målt til 76,3 km/t, og vi var begge over 70 km/t flere gange i dag.